Skip to main content

নাৰী !

লজ্জা নাৰীৰ ভূষণ। যিহেতু আমি মানুহ আৰু যৌনতা আমাৰ প্ৰকৃতি প্ৰদত্ত নিয়ম। কোনে কিদৰে ইয়াক ব্যৱহাৰ কৰে সেয়া তেওঁৰ ব্যক্তিগত কথা। কিন্তু নাৰী জাতিক কেৱল ভোগৰ সামগ্ৰী হিচাপে ব্যৱহাৰ কৰাটোও শিক্ষিত সমাজৰ কোনো ব্যক্তিৰেই মানসিকতা হব নোৱাৰে। যিহেতু যৌনতা, যৌন চাহিদা আদি বিষয়বোৰ সুস্বাস্থ্যৰ লগতো প্ৰত্যক্ষভাৱে জড়িত, সেয়েহে এই বিষয়বোৰৰ ভাল, প্ৰণালীগত অধ্যয়নৰো খুবেই প্ৰয়োজনীয়তা আহে। যোৱা কিছুদিন আগতে আলিবাবা কোম্পানীৰ প্ৰতিষ্ঠাতা জ্যাক মা ই তেওঁৰ কোম্পানীত কাম কৰা সকলো কৰ্মচাৰীক উদ্দেশ্য কৰি কৈছিল, " তোমালোকে সপ্তাহত প্ৰতিদিন সংগম কৰিবা। ই শৰীৰ আৰু মনত শক্তিৰ সঞ্চাৰ কৰে, সজীৱ কৰে।" এয়া কোনো লাজৰ কথা নহয়। আমি যিদৰে নাৰীদেহৰ স্পৰ্শত দেহ, মনত শক্তি পাও, নাৰীয়েও পায়। আমি যিদৰে সুন্দৰ ৰমণীক বিচাৰি ফুৰো, সিহঁ‌তেও বিচাৰে কোনোবা সুঠাম দেহৰ পুৰুষক; এয়াই প্ৰকৃতিৰ নিয়ম। নাৰী জাতি প্ৰকৃতিৰ মনোৰম সৃষ্টি, ইয়াৰ অপব্যৱহাৰ, দমন, শোষণ সমাজৰ বাবে খুবেই সাংঘাতিক।
কিছুদিন আগতে  ৮০ ৰ দশকৰ এখন বাংলা চলচ্চিত্ৰ চাইছিলোঁ। ছবিখনৰ নাম জন অৰণ্য (১৯৭৬), পৰিচালক সত্যজিৎ ৰায়, মূল চৰিত্ৰত অভিনয় কৰিছে প্ৰদীপ মুখাৰ্জীয়ে। কলিকতাত নিবনুৱা সমস্যাই ইতিমধ্যে ভয়াবহ ৰূপ ধাৰণ কৰিছে। ছবিখনৰ মূল নায়ক জনে বহু সংঘৰ্ষ কৰি শেষত এটা চাকৰি বিচাৰি পালে। চাকৰিটো তেওঁৰ অৰ্হতাৰ জোখেৰে উচ্চ খাপৰ নহলেও পৰিয়ালৰ সংকট আৰু নিজৰ জীৱন সংগ্ৰামটোক কিছু সকাহ দিবলৈ তেওঁ লয় এজন পেচাদাৰী মধ্যস্ততাকাৰীৰ কাম, মানে এজন পেচাদাৰী দালাল। দালালী কৰাটোও সহজ কথা নহয়, কিমানক যে মেনেজ কৰিব লাগে; ওপৰৰ এটাৰ পিছত এটাকৈ মহাজন। নিজৰ "বছ" ক সন্তুষ্ট কৰিবলৈ তেওঁ বিচাৰি ফুৰিব লগীয়া হয় বেশ্যা। ভাল চাইজ, গাৰ বৰণ, ওজন, গ্ৰাহকক আমেজ দিব পৰা এজনী হেনো বন্দৱস্ত কৰি দিব পাৰিলেই তাৰ ডাঙৰ কাম এটাত বৰ বাবুৱে চহী কৰিব, নহলে নকৰে। সি জানে সেয়া তাৰ আদৰ্শৰ পৰিপন্থী, কিন্তু পেটৰ তাড়নাত সেয়া বাদ দিব নোৱাৰে সি।

এদিন বেশ্যালয় বোৰত বিচাৰি গল কম বয়সীয়া আৰু সতেজ এজনীক। কিন্তু তাত সি নিজৰ চকু দুটাক মানিব নোৱাৰিলে, ই কি, তাৰ নলে গলে লগা বন্ধুৰ ভনীয়েক! ইমান তললৈ নামিবলৈ বাধ্য হৈছে দেশৰ জনসাধাৰণ। দেশৰ অৰ্থনীতি, শিক্ষিত যুৱকৰ কৰ্মসংস্থাপনৰ অভাৱ, নাৰীৰ অধিকাৰ গুৰুত্বহীন হৈ যোৱা, এমুঠি অন্নৰ বাবে মানুহে কিমান কি যে নকৰে তাৰেই বাস্তৱ ছবি তুলি ধৰিছে পৰিচালক সত্যজিৎ ৰায়ে।



অতি শেহতীয়া ভাৱে প্ৰতিবাদৰ নামত, নাৰীজাতিক সবলীকৰণৰ নামত, ন্যায় প্ৰদানৰ নামত নাৰী জাতিৰ অবাধ চলাচল আৰম্ভ হৈছে সেয়া মুঠেও ভাল লক্ষণ নহয়। নাৰী জাতিক আজি নগ্ন হবলৈ বাধ্য কৰোৱাবোৰেই টিভিৰ পৰ্দাত গগন ফালি চিঞৰে, "নাৰীক অধিকাৰ দিয়া হওঁ‌ক", "নাৰীক স্বাধীনতা দিয়া হওঁ‌ক" ইত্যাদি।
নাৰীক বজাৰত এৰি দি বহুতে মৈথুন কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰিছে; ধৰ্ষণ, হত্যা, মদ, জুৱা আদি বহুতো গুৰুতৰ অপৰাধৰ কাৰণ হৈ পৰিছে নাৰী। সভাত বক্তৃতা দিয়া বা টিভি টক শ্ব' ত বহি যিবোৰ মন্তব্য দিয়া হয় সেয়াও বজৰুৱা। সেইসকলেও এবাৰ ভাবি চোৱা উচিত নাৰীক নগ্ন হৈ প্ৰতিবাদ কৰিবলৈ বাধ্য কৰাইছে কোনে? কিয় আজি বিশ্বৰ চূকে কোণে ধৰ্ষিত হৈছে নাৰী? কাৰ ভুলৰ বাবে হৈছে এইবোৰ? সৌ সিদিনা ভাইৰেল হোৱা কল ৰেকৰ্ডিঙত ৰাষ্ট্ৰীয় স্বয়ংসেৱক সংঘ (RSS) ৰ নেতাই যিবোৰ কথা ক'লে, সেইবোৰ কাৰণতে বিশ্বৰ প্ৰত্যেকটো ধৰ্মতেই নাৰীক আৱৰণত ৰাখিব কোৱা হৈছে, সেয়া হিন্দু ধৰ্মতেই হওঁ‌ক, নাইবা ইছলামতেই হওক নাইবা সেয়া হওঁ‌ক খ্ৰীষ্টান ধৰ্মৰ নীতি নিয়ম। তেওঁৰ মতে হেনো তেওঁৰ পাৰ্টটাইম গাৰ্লফ্ৰেণ্ডে চুটি কাপোৰ পিন্ধি তেওঁৰ আগত হাজিৰ হোৱাত সি নিজকে চম্ভালিব নোৱাৰিলে।সেইকাৰণেই নাৰীক এইবোৰ পাষণ্ডৰ পৰা বচাবলৈ আৱৰণৰ প্ৰয়োজন। ধৰ্ষণৰ কথাটো অলপ সুকীয়া। তাত বলপ্ৰয়োগ কৰি অনিচ্ছা স্বত্বেও নাৰীয়ে পুৰুষক বা পুৰুষে নাৰীক যৌন কামনা পূৰণ কৰে। কিন্তু, ওপৰত উল্লিখিত নেতা জনকেই ধৰা হওঁ‌ক। তেওঁ বিবাহিত, বয়সো ৪০ৰ উৰ্ধত। গতিকে তেওঁ যেতিয়া তেওঁৰ ঘৈণীয়েকৰ অগোচৰে অন্য নাৰীৰ সৈতে সংগম কৰিব সেয়া তেওঁৰ ঘৈণীয়েকৰ প্ৰতি কৰা অন্যায় নহয়নে? যদি সেই অন্যায়ক গুৰুত্ব দিয়া নহয়, তেতিয়াহলে হয়তো কোনোবাদিন তেওঁৰ ঘৈণীয়েকে আত্মপীড়নত ভুগি আত্মহত্যাও কৰিবলৈ বাধ্য হ'ব। নাইবা অন্য পুৰুষৰ সৈতে নিজৰ বাসনা পূৰণ কৰিবলৈ বাধ্য হ'ব।

কথাবোৰ নৈতিকতাৰ সৈতে ওতপ্ৰোত ভাৱে জড়িত। আজিৰ প্ৰজন্মই আধুনিক হ'বলৈ গৈ কিমানৰ যে কামনাৰ, মৈথুনৰ বলি হৈ আছে সেয়া ভাবিবও নোৱাৰি। মানে, নাৰীক যদি প্ৰকৃততে সন্মানেই কৰা হয় তেতিয়াহলে দেশৰ নগৰে চহৰে হেজাৰ হেজাৰ বেশ্যালয় কিয়? চৰকাৰে নাজানে নে সেইবোৰ? জানে, কিন্তু বৃহৎ নেটৱৰ্ক এটা আছে যিয়ে মাহে মাহে কোটি কোটি টকা চৰকাৰক দি আছে। আৰু, যদি সিহতে ক্ষুধাৰ তাড়নাত সেইবোৰ কৰিছে তাৰ বাবে চৰকাৰ জগৰীয়া নহয় নে? এটা কথা এইখিনেতে কৈ থও, এই যে চিনেমাত দেখুওৱা হয়- "টপ ক্লাছ মাল দি পঠাই, মিছন হোটেল, ১২০ নং ৰূম।" তাত নাৰী জাতি অপমানিত নহয়। তাত অভিনেত্ৰী গৰাকীকো বা বা কৰি প্ৰশংসাৰে উপচাই পেলোৱা হয়। আৰু সেই কোঠাবোৰত যিবোৰ মানুহ আহে সিহঁ‌তে কয়, "বহু বিবাহ বন্ধ হ'ব লাগে", "অধিক সন্তান জন্ম দিয়া নিয়ন্ত্ৰণ কৰিব লাগে", "নাৰীক স্বাধীনতা দিব লাগে", "নাৰীক ভোগৰ সামগ্ৰী বনাব নালাগে" ইত্যাদি। গৰীবে দুটা বিয়া কৰি যদি বেশ্যালয়ত নোযোৱাকৈ শান্তিৰে জীৱন যাপন কৰিছে তাতো সিহঁতৰ আপত্তি। নাৰীক অধিকাৰ দিবলৈ বিচৰা সকলে নিশ্চয় নাৰীক শোষণৰ বলি হোৱাটো নিবিচাৰে। নহ'লেনো ট্ৰাম্প, ব্লেয়াৰ হতে কৰ্ল গাৰ্ল ৰাখিব পৰাটো কেনেকৈ নাৰীক সন্মান জনোৱা বুজাব পাৰে। নৈতিকতাৰ স্খলনে আমাক ইমান তললৈ নমাই দিছে যে আমি উপাৰ্জনৰ দিশত নাৰীক এনে কিছুমান বৃত্তিত নমাই দিছো য'ত হেজাৰ চকুৱে ধৰ্ষণ কৰে নাৰীক, নাৰীৰ অধিকাৰৰ নামত চিঞৰি থকা সকলে এইবোৰ বুজিবলৈ হয়তো বেছি দিন নালাগিব, কাৰণ ভদ্ৰতা, শিষ্টাচাৰিতা আদিক বিসৰ্জন দি উপাৰ্জন কৰিব লগা পৰিস্থিতি এতিয়াও হোৱা নাই, কিন্তু হয়তো সেয়া খুবেই আসন্ন।



Comments

  1. তোমাৰ লিখনিটো পঢ়ি বহুতো ভাল লাগিল। আগলৈ এনেধৰণৰ লিখনিয়ে অসমীয়াৰ ভঁৰাল চহকী কৰাৰ লগতে জাতিটোক আগবঢ়াই নিবা বুলি আশা থাকিল

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

আপোনাৰ ভোট, বহুমূলীয়া নে বিনামূলীয়া?

নিৰ্বাচন খুবেই আসন্ন। মাইকত শুনিছো চাৰিওফালে ~ "ৰাইজ, আপোনালোকৰ বহুমূলীয়া ভোটটো দি **** ক জয়যুক্ত কৰক।" কিন্তু আজিৰ দিনত ভোটটোক সচাঁ‌কৈয়ে বহুমূলীয়া বুলি ক'ব পাৰি নে? জাতিৰ নামত আৱেগ, ধৰ্মৰ নামত আৱেগ, ভাষাৰ নামত আৱেগ সৃষ্টি কৰিয়েই প্ৰায় আধা ভোট সংগ্ৰহ কৰিব পাৰে এই চতুৰ দগাবাজ নেতা(?) সকলে। অলপ খোচামোদ কৰিলে হয়তো দুই চাৰিশ টকা এটা দি লৈ যাব পাৰে আপোনাৰ, মোৰ ভোটটো। নাইবা "অমুকেই জিকিব", "ভোটটো নষ্ট নকৰিব", "অমুকক দিলে কোনো লাভ নাই" ইত্যাদি ধৰণৰ কিছু মিছা Trend চলাই লৈ যাব পাৰে আপোনাৰ, মোৰ ভোটটো। গতিকে আমাৰ ভোটৰ মূল্য ক'ত থাকিল? ইয়াতে উল্লেখ্যযোগ্য এটি খুব গুৰুত্বপূৰ্ণ বিষয় এয়াই যে আমাৰ আজিৰ নেতা সকলে মানুহৰ হৃদয় জয় কৰিব নোৱাৰে। কাৰণ অলেখ অযুত নিবনুৱা চামচাৰ ভিৰ পাৰ্টি অফিচত। নেতাৰ ঘৰৰ পদূলিত, বাৰাণ্ডাত আৰু কেতিয়াবা নেতাৰ গোহালিত! যিবোৰ কাৰণত বহুতো প্ৰাণৰো আপোন বুলি ভোটটো দিয়া লোকেও নিজৰ প্ৰয়োজন নেতাৰ ওচৰত আহি ক'ব নোৱাৰে। ইয়াত ভালপোৱাৰ (?) কিছু শীতল যুদ্ধও পৰিলক্ষিত হয়। মানে এজন চামচাই যেতিয়া নেতাৰ কাষ চাপিব পৰা হয় তেতিয়া তেওঁ অন্য এজনক

হিমু

বাংলা সাহিত্যৰ অন্যতম শ্ৰেষ্ঠ তথা জনপ্ৰিয় সাহিত্যিক হুমায়ুন আহমেদৰ কালজয়ী সৃষ্টি হিমু। হিমুক মুখ্য চৰিত্ৰত লৈ তেখেতে এটাৰ পিছত এটাকৈ লিখিছিল ২১ খন গল্প আৰু উপন্যাস। বিদ্ৰোহী কবি কাজী নজৰুল ইছলাম আৰু কবিগুৰু ৰবীন্দ্ৰনাথ ঠাকুৰৰ পিছত অন্যতম শ্ৰেষ্ঠ বাংলা সাহিত্যিক হুমায়ুন আহমেদে সৃষ্টি কৰিছিল এজন অতি সহজ সৰল, দুনিয়াৰ মায়া মোহৰ বন্দীত্বৰ পৰা মুক্ত, জীৱনৰ প্ৰতিটো মুহূৰ্তক উপভোগ কৰিব পৰা চৰিত্ৰৱান ব্যক্তি হিমু। পিন্ধনত তাৰ গাত থাকে সদায় এখন হালধীয়া পাঞ্জাৱী যাৰ কোনো পকেট নাই, যিটো তাৰ মতে মহাপুৰুষ সকলৰ পোছাক। মূৰত এলো মেলো দীঘল চুলি। সৰুতেই তেওঁৰ মাকৰ মৃত্যু হোৱাত তেওঁৰ দেউতাকে তেওঁক ডাঙৰ দীঘল কৰে। ধন সম্পদ, চাকৰি বাকৰিৰ প্ৰতি কোনো লোভ নাই, সেয়া সৰুতেই নোহোৱা কৰি দিছে তেওঁৰ দেউতাকে। তেওঁ হিমুক কৈছিল, "যেতিয়ালৈ ঘৰ, সংসাৰ, চাকৰি, বাকৰি, টকা, পইচা আদিৰ লোভৰ পৰা মুক্ত হব নোৱাৰিবি তেতিয়ালৈ সুখ বিচাৰি নাপাবি। গতিকে সুখী হবলৈ চেষ্টা কৰি থাকিবি। ধনী হবলৈ নহয়। পৃথিৱীৰ ধনী মানুহবোৰ বেছি অসুখী, অশান্তিত দিন কটাই সিহঁ‌তে। পিঞ্জৰাবদ্ধ পখীটোৰ দৰে ছটফট কৰে সিহঁ‌তে। এনেদৰে থাকিবি যাতে সুখ

জীৱনটো এটা বিৰাট ডাঙৰ চক্ৰবেহু!

জীৱনৰ গতিবেগ আৰু দিশ দুয়োটা বস্তুৰেই সময়ত পৰিৱৰ্তন হোৱা দেখা যায়। সহজ - সৰল মানুহজনো সময়ত কঠোৰ আৰু ৰুক্ষ স্বভাৱৰ হৈ পৰে। অৱশ্যে কেতিয়া কোন পৰিস্থিতিত পৰি তেওঁ এনেকুৱা হৈ পৰে সেয়া তেওঁ নিজেও ক'ব নোৱাৰে। নাজানে কোনেও, আমিও নাজানো কেনেকুৱা পৰিস্থিতিত পৰি মানুহ এজনৰ এনেকুৱা পৰিৱৰ্তন হয়গৈ সময়ত। কিন্তু তেনেকুৱা কিছু উদাহৰণ পৰ্যবেক্ষণ কৰিলে এটা কথা সহজেই ধৰিব পাৰি যে এয়া বিশ্বায়নৰ প্ৰভাৱ। আমিবোৰ সাধাৰণ হৈ থকা নাই আৰু সেয়া পছন্দও নকৰোঁ‌; সেয়েহে আমি তীব্ৰ প্ৰতিযোগীতাত দৌৰিছো অনবৰত। আমি পোৱাখিনি লৈ মুঠেও সুখী নহওঁ‌, আমি তুলনা কৰি কৰি কামবোৰ কৰি আহিছো। সেয়া আমাৰ জন্মৰে পৰা আৰম্ভ হৈছে। আজিৰ সন্তানে নিজৰ জন্মদিনৰ কেকটো সহপাঠী এজনৰ বাবে অনা কেকটোতকৈ সৰু বুলি নিজকে অৱহেলিত জ্ঞান কৰে। নাইবা নিজৰ হাতঘড়ীটোও আন কোনোবাজনতকৈ কমদামী বুলি কিছু হীনমান্যতাত ভূগে, যিটো এই চক্ৰবেহুৰ এটা আৰম্ভণি বুলি ক'লেও ভুল নহ'ব চাগৈ। সেইদৰে চলি থাকে সকলোবোৰ কাম কাজ, আদান প্ৰদান। সকলোতে লোকক দেখুওৱাৰ নাইবা লোকৰ মাজত নিজকে জাহিৰ কৰাৰ মানসিকতাটো আজি খুবেই সাধাৰণ বিষয়। সেয়া নহ'লে ১০-১৫ হাজাৰ টকাৰ দৰমহাৰে সৰুৰে পৰা

Hate crime against Muslims, Vadodara, Gujarat.

A police constable was beaten on Friday evening in Vadodara city allegedly by the religious hardliners of the majority community. Sanjay Kharat, DCP, Zone-3 of Vadodara City informed on Saturday that an FIR has been registered. “We have taken cognisance of the matter…we are investigating,” said Kharat. However, he had no idea about the arrests made in the case. The victim, Arif Ismail Shaikh (44), said that he was attacked without any provocation when he was travelling back to home at around 8.30 pm. “I made a mistake by not covering my face this time,” said Shaikh, adding that he usually covers his face while stepping out of his home. Shaikh is a constable with the Gujarat Police. The FIR was registered under Sections 323, 143, 147, 504 and 506 (2) of the IPC. In his complaint, Shaikh said: “As I was heading back to my home after concluding my day duty scheduled at Pratapnagar headquarters, an unknown young person crossing the road near Shiv Shakti Mohalla locality waved hi

How many more Tabrez will be killed ?

It's not even more than a month that the families of Pehlu Khan, killed by the Hindu terrorists in Rajasthan, went shocked and heartbroken after the district administration of Alwar, Rajasthan had withdrawn the perpetrators name from the chargesheet, then comes another heartbreaking news that the district administration of Seraikela District in Jharkhand has withdrawn the perpetrators name from the chargesheet and giving the heinous crime a different story, where Tabrez Ansari (24) was lynched by a Hindu terror mob and finally killed in the Police station. Basically this is the New India where minorities are being killed in the broad daylight. The administrations across the country have been supporting these Hindu terrorists who're targeting innocent Muslims, Dalits Sikhs and Adivasis. “Based on the (second) report, we have converted the murder charge (Section 302 of the IPC) into culpable homicide not amounting to murder (Section 304) as the post-mortem concluded that

কোৰবানী

কোৰবানী শব্দৰ উৎপত্তি মূলত হিব্ৰু ভাষাৰ শব্দ "কোৰবান" অৰ্থ - Offering (দান) ছিৰিয়ান ভাষাৰ শব্দ "কোৰবানা" অৰ্থ - Sacrifice (ত্যাগ)! কোৰবান শব্দটো কোৰানত তিনিবাৰ উল্লেখ কৰা আছে- এবাৰ পশু উছৰ্গা কৰাৰ কথা, আৰু দুবাৰ এনেকুৱা কিছুমান কাম যিবোৰে মানুহক আল্লাহৰ নিকটৱৰ্তী কৰে।  প্ৰথমবাৰৰ কাৰণে আবিল (আদম আৰু ইভৰ সন্তান) এ কোৰবানী কৰিছিল আৰু তেৱেই আছিল কোৰবানী কৰা প্ৰথম মানৱ। তেওঁ এটা ভেড়া কোৰবানী কৰিছিল। আৰু তেওঁৰ ভায়েক কাবিল (আদম আৰু ইভৰ সন্তান) এ পথাৰৰ শস্য আল্লাহৰ ওৱাস্তে কোৰবানী কৰিছিল। আল্লাহ ই আবিলৰ কোৰবানী কবুল কৰিছিল আৰু কাবিলৰ কোৰবানী প্ৰত্যাখ্যান কৰিছিল। আবিলৰ প্ৰতি আল্লাহৰ অনুগ্ৰহ নাযিল হোৱাত অহংকাৰত আৰু দাম্ভিকতাত দগ্ধ হৈ কাবিলে হাবিলক হত্যা কৰিছিল। অৱশ্যে আজিৰ কোৰবানীৰ বিধান আৰম্ভ হৈছিল ইব্ৰাহিম (AS) ৰ দিনৰ পৰা যেতিয়া তেওঁক তেওঁৰ সবাতোকৈ বেছি পছন্দনীয় বস্তুটোক আল্লাহৰ সন্তষ্টিৰ নিমিত্তে কোৰবানী কৰিবলৈ আদেশ দিয়া হৈছিল। ইটো সিটো কৰি বহু বস্তুৱেই কোৰবানী দিছিল তেওঁ, কিন্তু এদিন সপোনত তেওঁক কোৱা হৈছিল তেওঁৰ আটাইতকৈ প্ৰিয় তেওঁৰ পুত্ৰ ইছমাঈলক আল্লাহৰ সন্তষ্টিৰ বাবে

NRC ৰ বিষয়টো আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্য্যায়লৈ কিয় নাযাব?

প্ৰবন্ধটো লিখিবলৈ কিছু সাহস গোটাব লাগিল, অতি জাতীয়তাবাদী নেতা, পালিনেতা, বুদ্ধিজীৱি, চিন্তক, সমালোচক আৰু হিন্দু ৰাষ্ট্ৰৰ সপোনত বিভোৰ হিন্দুত্ববাদী চিন্তাধাৰাৰে পৰিচালিত সকলোৱে মোৰ প্ৰবন্ধটো পঢ়ি উঠি মন্তব্য দিব। এন আৰ চি বিষয়টো প্ৰথম অৱস্থাত ইমান জটিল যেন লগা নাছিল যদিও শেষলৈ বহু জটিলতাৰে আগবাঢ়িও কৰবাত থমকি ৰব যেন লাগিব ধৰিছে। বিশেষকৈ জম্মু আৰু কাশ্মীৰৰ বাবে থকা বিশেষ ৰাজ্যৰ মৰ্যাদা বিলুপ্ত হোৱাৰ পিছত এয়া স্পষ্ট হৈ পৰিছে। উল্লেখ্য উক্ত সিদ্ধান্তটো ঐতিহাসিক যদিও ইয়াক কাৰ্য্যকৰী কৰাৰ পদ্ধতিটো চিৰদিনৰ বাবে সন্দেহৰ আৱৰ্তত থাকিব আৰু সদায় এটা প্ৰশ্নৰ উদ্ভৱ হব- যদি আমি জম্মু আৰু কাশ্মীৰৰ মাটি, পানী, বায়ু আৰু জনগণক ভালপাওঁ‌, সিহঁতৰ ওপৰত বিশ্বাস আছে তেতিয়াহ'লে কিয় সিহঁতৰ ওজৰ, আপত্তি, মতামতক এবাৰো শুনা নহ'ল কিয়? কিয় সিহঁ‌তক গৃহবন্দী কৰি ৰাখি, সকলো মন্ত্ৰী, বিধায়ক আৰু আন নিৰ্বাচিত প্ৰতিনিধিক আৱদ্ধ কৰি ৰাখি ইমান গুৰুত্বপূৰ্ণ পদক্ষেপ লোৱাটো কেতিয়াও প্ৰশংসনীয় হ'ব নোৱাৰে। কিন্তু অসমৰ ৰাষ্ট্ৰীয় নাগৰিক পঞ্জীৰ সৈতে এই বিষয়টোক জড়িত কৰাৰ মূল কাৰণটো খুবেই সাধাৰণ। নাগৰিকত্ব সংশোধনী বিধেয়কৰ গৃহীত

কোন আপোন, কোন পৰ?

এই যে মানুহবোৰে দৌৰিছে এমুঠি খাদ্য বিচাৰি, প্ৰকৃতিৰ ধ্বংসলীলাৰ পৰা নহয়, আশ্ৰয় বিচাৰিছে মানুহে  মানুহৰ অত্যাচাৰৰ পৰা। ভয়, শংকা আৰু হতাশাত মৃতপ্ৰায় হৈছে সিহঁত। কোনে দৌৰাইছে সিহঁতক? কিয় দৌৰাইছে নাইবা সিহঁতেই বা কিয় দৌৰিছে দিন ৰাতি এক কৰি মাটি বাৰী সন্তান সন্ততি এৰি? কোনোবাই বুজি পাইছে নে? মই হ'লে একোৱেই বুজি পোৱা নাই কাৰণ মই বুজি নাপাও ৰাজনীতিৰ মেৰপেচ, বুজি নাপাও সীমান্তৰ কাইটীয়া তাৰৰ বেৰ, নাইবা বুজি নাপাও মই, সীমান্তৰ সিপাৰৰ মানুহৰ আৱেগ! মোক শিকোৱা হৈছে তেনেদৰে। সিহঁত মোৰ শত্ৰু, দেশৰ ভাবুকি কিন্তু মইতো কোনো দিন লগ পোৱা নাই সিহঁতক সিহঁতেনো মোক কিয় মাৰিব; নাইবা ময়েই বা কিয় মাৰিম সিহঁতক? কোনে সাজিছে এই সীমাৰেখাবোৰ? মইতো সজা নাই! মোৰ দেউতা, তাৰ পূৰ্বপুৰুষেও তো সজা নাছিল সেইবোৰ আৰু শুনিছো ঈশ্বৰেও সজা নাছিল তেনেকুৱা একোৱেই, তেন্তে কোনে আৰু কিয় সজাইছে সেইবোৰ? ঈশ্বৰে আদমক পৃথিৱীলৈ খেদিছিল ঠিকেই কিন্তু তেওঁতো কোনো অত্যাচাৰী পুৰুষ নাছিল যে তাৰ অধীনস্থ সকলক দমন কৰিবলৈ , তেওঁৰ দৰে মানুহে সাজিব তেনেকুৱা সীমান্তবোৰ! নাইবা কথাটো এনেকুৱাও হয় যে  শাসনত

Justice in Modi's New India

India has already become a Nation which is globally known as a Nation of Hatred and Injustice today. In the recent past, specifically since Narendra Modi has become the Prime Minister of the India, the democratic republic in the world, is losing it's reputation as one of the most prosperous, glorious, culturally diverse heritage and history, India is nowhere to possess that Identity, as it had been known as one of a very few Countries for it's unity in diversity. In India, billions of people from different caste, creed, religion, faith, language, tradition have been living, working in harmony, cooperating each other.  But two of the latest verdicts both of which have come in August, 2019 under Modi regime will be enough for you to know the truth about Modi's new India. Case #1.    Verdict on 14/08/2019 Two years after Haryana dairy farmer Pehlu Khan was allegedly lynched by a mob of cow vigilantes on the Jaipur-Delhi National Highway, a sessions court in Alwar on Augus